Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://cris.unibe.edu.do/handle/123456789/104
Título : A qualitative study of New York medical student views on implicit bias instruction: Implications for curriculum development
Autores: González, C. M.
Deno, Maria L.
Kintzer, E.
Marantz, P. R.
Lypson, M. L.
McKee, M. D.
Investigadores (UNIBE): Leno, Maria L. 
Afiliaciones : Facultad de Ciencias de la Salud 
Área de investigación : Ciencias Sociales; Ciencias de la Salud
Palabras clave: Curriculum development; Health disparities; Implicit bias; Medical education; Unconscious bias
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Springer Nature
Publicado en: Journal of General Internal Medicine, 34(5), 692-698
Revista: Journal of General Internal Medicine 
Volumen : 34
Número : 5
Página de inicio : 692
Página final : 698
Resumen : 
For at least the past two decades, medical educators have worked to improve patient communication and health care delivery to diverse patient populations; despite efforts, patients continue to report prejudice and bias during their clinical encounters. Targeted instruction in implicit bias recognition and management may promote the delivery of equitable care, but students at times resist this instruction. Little guidance exists to overcome this resistance and to engage students in implicit bias instruction; instruction over time could lead to eventual skill development that is necessary to mitigate the influence of implicit bias on clinical practice behaviors.
URI : http://tic.unibe.edu.do/handle/123456789/104
DOI : 10.1007/s11606-019-04891-1
Aparece en las colecciones: Publicaciones del Área de Salud - Medicina
Publicaciones indexadas en Scopus / Web of Science

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
11606_2019_Article_4891.pdfFull text [open access]249.23 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Mostrar el registro Dublin Core completo del ítem Recomiende este ítem

Google ScholarTM

Citas

Altmetric

Menciones

Dimensions

Citas


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.