Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://cris.unibe.edu.do/handle/123456789/297
Título : Dominican Republic: Prospects for the incorporation of GIS into the school curriculum
Autores: Pérez Sierra, Quinta Ana
De la Rosa, V. C.
Investigadores (UNIBE): Pérez Sierra, Quinta Ana 
Afiliaciones : Facultad de Ciencias Básicas y Tecnológicas 
Editor : Milson, A. J. 
Demirci, A. 
Kerski, J. J. 
Área de investigación : Tecnología; Ciencias Sociales
Palabras clave: School Curriculum; Dominican Republic; Seismic Risk; Geographical Situation; Secondary School Curriculum
Fecha de publicación : 2012
Editorial : Springer
Publicado en: En: International perspectives on teaching and learning with GIS in secondary schools. Springer, pp. 83-88
Publicación (s) relacionada (s) : International perspectives on teaching and learning with GIS in secondary schools
Página de inicio : 83
Página final : 88
Resumen : 
The geographical situation and geological composition of the Dominican Republic make GIS a useful, relevant tool for instruction. A group of educational technology researchers and developers at the Instituto Tecnologico de Las Americas have been piloting GIS programs aimed at youth and, at the same time, are monitoring curricular and educational policy developments at the national level in order to move GIS into a key role throughout the school curriculum.
URI : http://cris.unibe.edu.do/handle/123456789/297
Aparece en las colecciones: Publicaciones de la Facultad de Ciencias Básicas y Tecnológicas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
InternationalPerspectivesonTLwithGIS.1-36.pdfPages 1-36581.82 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir
Mostrar el registro Dublin Core completo del ítem Recomiende este ítem

Google ScholarTM

Citas


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.