Lighting Excitement for Excellency in Reading (Proyecto LEER)
Publicaciones
(Todos)
Fecha de publicación
Área de investigación
Resultados 1-11 de 11.
Fecha de publicación | Título | Autor(es) | Tipo | |
---|---|---|---|---|
1 | 2015 | Baseline report for the gender, inclusion, and safe school components of Project Read | Mencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Vargas-Caminero, Yira I. | Report to Funding Agency |
2 | 2017 | Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer | Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
3 | 2018 | Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma español | Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
4 | 2017 | The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findings | Sánchez-Vincitore, Laura, V. | Conference Paper |
5 | 2020 | Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEER | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
6 | 2017 | End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017 | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
7 | 2023 | External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic Evaluation | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
8 | 2017 | El Proyecto Leer en la República Dominicana | Mencía-Ripley, Aída | Presentation |
9 | 2022 | Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthography | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Veras-Díaz, Cledenin; Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Cubilla-Bonnetier, Daniel | Journal Article |
10 | 2016 | Report of the End of Second Grade Reading Test of the USAID-Leer Project | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José Armando; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
11 | 2015 | USAID-Leer Baseline Report | Mencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José Armando | Report to Funding Agency |