| Fecha de publicación | Título | Autor(es) | Tipo |
1 | 2014 | Abuso de sustancias en estudiantes universitarios dominicanos | Mencía-Ripley, Aída; Vargas Caminero, Yira I. | Journal Article |
2 | 2020 | Aceptación de la violencia de género en docentes de escuelas públicas | Mencía-Ripley, Aída | Journal Article |
3 | 2012 | Características de los pacientes con trastornos relacionados al abuso de sustancias en un hospital dominicano | Mencía-Ripley, Aída; Guerrero-Martínez, Suzana A. | Journal Article |
4 | 2017 | Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer | Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
5 | 2021 | Decolonizing science diplomacy: A case study of the Dominican Republic's COVID-19 response | Mencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Jiménez, J. A.; Camilo-Vincent, Odile | Journal Article |
6 | 2019 | Diversidad genética en ADN mitocondrial en la República Dominicana: Implicaciones para la historia y demografía de la Española | Paulino-Ramírez, Robert; Oakley, E.; Vega, B.; Vilar, M. G.; Mencía-Ripley, Aída; Tapia-Barredo, Leandro; Guerrero-Martínez, Suzana A.; Benítez-Abreu, Arismendy; Schurr, T. G. | Journal Article |
7 | 2020 | Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEER | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
8 | 2012 | Evaluación de las características demográficas de los pacientes del Centro de Estudios e Intervención de la Conducta (CESIC) de la Universidad Iberoamericana | Mencía-Ripley, Aída | Journal Article |
9 | 2023 | External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic Evaluation | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
10 | 2015 | Gender identity, interpersonal interactions, and ambulatory blood pressure | Mencía-Ripley, Aída; Schwartz, J.; Brondolo, E. | Journal Article |
11 | 2012 | Pilot study of a translation and cultural adaptation of the anger disorders scale: short version | Mencía-Ripley, Aída; Fernández Melo, Juan Eduardo; Mora, L.; McDermutt, W.; Thurston-Snoha, B.; Romero, P. | Journal Article |
12 | 2021 | Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseases | Mencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Féliz-Matos, Leandro; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
13 | 2022 | Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthography | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Veras-Díaz, Cledenin; Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Cubilla-Bonnetier, Daniel | Journal Article |
14 | 2017 | Stress and coping among college students in the Dominican Republic | Thomas, T.; Hodge, F.; Kotkin-Jaszi, S.; Mencía-Ripley, Aída | Journal Article |
15 | 2009 | Trait hostility and ambulatory blood pressure among traffic enforcement agents: the effects of stressful social interactions | Brondolo, E.; Grantham, K. I.; Karlin, W.; Taravella, J.; Mencía-Ripley, Aída; Schwartz, J. E.; Pickering, T. G.; Contrada, R. J. | Journal Article |