Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://cris.unibe.edu.do/handle/123456789/59
Título : Gender, media & ICTs: new approaches for research, education & training
Autores: Poole, M.
Vargas, M. S.
Bruce Hoyuelos, M. P.
Byerly, C. M.
Dejene, M.
Vega Suriaga, E.
Desai, M. K.
Núñez-Gómez, P.
Zurian, F. A.
García-Ramos, F. J.
Mencía-Ripley, Aída
Díaz, S.
Investigadores (UNIBE): Mencía-Ripley, Aída 
Afiliaciones : Decanato de Investigación e Innovación (DII) 
Editor : French, L.
Vega Montiel, A.
Padovani, C.
Área de investigación : Ciencias Sociales
Palabras clave: Journalist education; Gender roles; Equal opportunity; Mass media; Modular instruction
Fecha de publicación : 2019
Editorial : Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)
Proyecto : Gender, Media & ICTs: New Approaches for Research, Education, and Training, UNESCO-UniTWIN 
Revista: UNESCO Series on Journalism Education 
Resumen : 
UNESCO, together with the Unitwin Network on Gender Media and ICTs, urges journalism educators to use this publication to cultivate gender awareness in the journalists, media professionals and communicators of tomorrow. Without us being sensitive to the inequalities entailed, it is not possible to respond to the challenge, let alone to help with transformation. This publication therefore seeks to help achieve the full development of each human being, irrespective of sex or gender, and in conjunction with the possibilities of the digital age.
URI : https://cris.unibe.edu.do/handle/123456789/59
ISBN : 978-92-3-100320-2
Aparece en las colecciones: Publicaciones del DII-UNIBE

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato
Gender Media and ICTs.pdfFull text [open access]2.96 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro Dublin Core completo del ítem Recomiende este ítem

Google ScholarTM

Citas

Altmetric

Menciones


Este ítem está sujeto a una Licencia Creative Commons Creative Commons