Publicaciones del NEUROLAB-UNIBE : [19] Inicio de la colección

Buscar
Suscribirse para recibir un correo electrónico cada vez que se introduzca un ítem en esta colección.
Elementos (mostrados por Fecha de envío en Descendente orden): 1 a 19 de 19
Fecha de publicaciónTítuloAutor(es)Tipo
2024Prevalencia de dislexia del desarrollo en español : un metaanálisisCubilla-Bonnetier, DanielJournal Article
2024Medición telefónica del desarrollo infantil en República Dominicana durante la pandemia de COVID-19Sánchez-Vincitore, Laura V.; Valdez, M. E.; Jiménez, A. S.; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Castro, A.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Alonso Pellerano, M. A.Journal Article
2023El verdadero obstáculo para la salud mental en la República DominicanaLajara Báez, BiancaJournal Article
2024The impact of ever breastfeeding on children ages 12 to 36 months : a secondary data analysis of the standardization study of the Dominican system for evaluating early childhood developmentSánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Peterson Elías, P. M.; Vargas de Jesús, K. M.; Castro, A.Journal Article
2023The impact of ever breastfeeding on children ages 12 to 36 months : a secondary data analysis of the standardization study of the Dominican system for evaluating early childhood developmentSánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Peterson Elías, P. M.; Vargas de Jesús, K. M.; Castro, A.Preprint
2023Cognitive decline monitoring through a web-based applicationSánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Marte-Santana, Hugo; Duñabeitia, J. A.Research Report
2024Validation of the Dominican system for measuring early childhood developmentSánchez-Vincitore, Laura V.; Alonso Pellerano, M. A.; Valdez, M. E.; Jiménez, A. S.; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Castro, A.; Díaz, F.; Cubilla-Bonnetier, DanielJournal article
2023Unequal literacy development and access to online education in public versus private Panamanian schools during COVID-19 pandemicCubilla-Bonnetier, Daniel; Grajales-Barrios, M.; Ortega-Espinosa, A.; Puertas, L.; de León Sautú, N.Journal Article
2022Creación del Sistema de Medición de Desarrollo Infantil Dominicano (SIMEDID)Alonso , M. A.; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
2022The role of sociodemographic and psychosocial variables in early childhood development: A secondary data analysis of the 2014 and 2019 Multiple Indicator Cluster Surveys in the Dominican RepublicSánchez-Vincitore, Laura, V.; Castro, A.Journal Article
2021Effects of an electronic game on early literacy skillsSánchez-Vincitore, Laura, V.; Henríquez-Cross, AnalíaJournal Article
2017The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findingsSánchez-Vincitore, Laura, V.Conference Paper
2013Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups?Buré-Reyes, A.; Hidalgo-Ruzzante, N.; Vilar-López, R.; Gontier, J.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Pérez-García, M.; Puente, A. E.Journal Article
2018Habilidad lectora en adolescentes privados de libertadArias-Llorente, Melody; López Ferreira, Eva LunaJournal Article
2020Estrés y estrategias de afrontamiento en docentesVeras-de Jesús, IvanovaJournal Article
2018Validation of the Malawi Developmental Assessment Tool for children in the Dominican Republic [preprint]Sánchez-Vincitore, Laura V.; Schaettle, P.; Castro, A.Preprint
2018Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma españolSánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
2017Word-related N170 responses to implicit and explicit reading tasks in neoliterate adultsSánchez-Vincitore, Laura; Avery, T.; Froud, K.Journal Article
2019Validation of the Malawi Developmental Assessment Tool for children in the Dominican Republic: Preliminary resultsSánchez-Vincitore, Laura V.; Schaettle, P.; Castro, A.Journal Article
Elementos (mostrados por Fecha de envío en Descendente orden): 1 a 19 de 19