Browsing by Author Mencía-Ripley, Aída
Showing results 1 to 20 of 26
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type |
---|---|---|---|
2014 | Abuso de sustancias en estudiantes universitarios dominicanos | Mencía-Ripley, Aída; Vargas Caminero, Yira I. | Journal Article |
2020 | Aceptación de la violencia de género en docentes de escuelas públicas | Mencía-Ripley, Aída | Journal Article |
2014 | Auto-percepción de factores causales de la delincuencia en adolescentes en conflicto con la ley penal en la República Dominicana | Mencía-Ripley, Aída; Garrido, Luis Eduardo; Fernández, Nizel | Book |
2020 | Bienvenidos a la nueva Revista Interamericana de Psicología / Interamerican Journal of Psychology | Polanco, F. A.; Mencía-Ripley, Aída; Morgan, M. L.; Polanco-Carrasco, R.; Lopes Miranda, R.; Tau, R. | Editorial |
2012 | Características de los pacientes con trastornos relacionados al abuso de sustancias en un hospital dominicano | Mencía-Ripley, Aída; Guerrero-Martínez, Suzana A. | Journal Article |
2017 | Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer | Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2021 | Decolonizing science diplomacy: A case study of the Dominican Republic's COVID-19 response | Mencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Jiménez, J. A.; Camilo-Vincent, Odile | Journal Article |
2020 | Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEER | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
2017 | End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017 | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
2014 | Estudio de prevalencia, tipología y causas de la violencia en los centros educativos de Básica y Media de la República Dominicana | Vargas-Caminero, Yira I.; Mencía-Ripley, Aída; Caamaño-Díaz, César A.; Fernández, Nizel; Garrido, Luis Eduardo | Book |
2012 | Evaluación de las características demográficas de los pacientes del Centro de Estudios e Intervención de la Conducta (CESIC) de la Universidad Iberoamericana | Mencía-Ripley, Aída | Journal Article |
2023 | External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic Evaluation | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
2015 | Gender identity, interpersonal interactions, and ambulatory blood pressure | Mencía-Ripley, Aída; Schwartz, J.; Brondolo, E. | Journal Article |
2019 | Gender, media & ICTs: new approaches for research, education & training | Poole, M.; Vargas, M. S.; Bruce Hoyuelos, M. P.; Byerly, C. M.; Dejene, M.; Vega Suriaga, E.; Desai, M. K.; Núñez-Gómez, P.; Zurian, F. A.; García-Ramos, F. J.; Mencía-Ripley, Aída; Díaz, S. | Book |
2017 | Genetic diversity in the Dominican Republic: Implications for the population and demographic history of Hispaniola [poster] | Oakley, E. R.; Paulino-Ramírez, Robert; Vega, B.; Vilar, M. G.; Mencía-Ripley, Aída; Guerrero-Martínez, Suzana A.; Benítez-Abreu, Arismendy; Schurr, T. G. | Conference Poster |
2021 | Género, medios & TIC: nuevos enfoques de investigación, educación & capacitación | Poole, M.; Vargas, M. S.; Bruce Hoyuelos, M. P.; Byerly, C. M.; Dejene, M.; Vega Suriaga, E.; Desai, M. K.; Núñez-Gómez, P.; Zurian, F. A.; García-Ramos, F. J.; Mencía-Ripley, Aída; Díaz, S. | Book |
2012 | Pilot study of a translation and cultural adaptation of the anger disorders scale: short version | Mencía-Ripley, Aída; Fernández Melo, Juan Eduardo; Mora, L.; McDermutt, W.; Thurston-Snoha, B.; Romero, P. | Journal Article |
2017 | El Proyecto Leer en la República Dominicana | Mencía-Ripley, Aída | Presentation |
2021 | Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseases | Mencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Féliz-Matos, Leandro; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2022 | Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthography | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Veras-Díaz, Cledenin; Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Cubilla-Bonnetier, Daniel | Journal Article |