Browsing by Author Sánchez-Vincitore, Laura V.
Showing results 1 to 20 of 25
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type |
---|---|---|---|
2023 | Autonomía y factores interconectados en la juventud dominicana | Fernández de La Hoz, Melissa Aurora; Armas Riego, Jessica; Segura Santana, Austria Mabel; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2015 | Baseline report for the gender, inclusion, and safe school components of Project Read | Mencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Vargas-Caminero, Yira I. | Report to Funding Agency |
2023 | Cibercondría durante la pandemia del COVID-19 : su relación con la ansiedad por salud, ansiedad rasgo y ansiedad estado | Ortega Germosén, Gianluis; Bello Castillo, Iris Elena; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2023 | Cognitive decline monitoring through a web-based application | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Marte-Santana, Hugo; Duñabeitia, J. A. | Research Report |
2017 | Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer | Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2018 | Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma español | Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2022 | Creación del Sistema de Medición de Desarrollo Infantil Dominicano (SIMEDID) | Alonso , M. A.; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2023 | Desarrollo de hobbies durante la pandemia del COVID-19 y su efecto sobre el bienestar subjetivo en jóvenes dominicanos | Basile-Castillo, Gianni; Arvelo Paz, Victoria M.; Bello Castillo, Iris Elena; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2020 | Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEER | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
2017 | End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017 | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
2021 | Estrategias de afrontamiento: efectos en el bienestar psicológico de universitarios durante la pandemia del COVID-19 | Bello Castillo, Iris Elena; Peterson Elías, Paulette Marie; Martínez Camilo, Anny Lisbeth; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2023 | External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic Evaluation | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
2024 | La relación entre la mentalidad conspirativa y los rasgos narcisistas | Amell-Castillo, Magdiel A.; Ramírez-Oliver, Joel A.; Peña-Medina, Yelsem O.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2024 | Medición telefónica del desarrollo infantil en República Dominicana durante la pandemia de COVID-19 | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Valdez, M. E.; Jiménez, A. S.; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Castro, A.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Alonso Pellerano, M. A. | Journal Article |
2013 | Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups? | Buré-Reyes, A.; Hidalgo-Ruzzante, N.; Vilar-López, R.; Gontier, J.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Pérez-García, M.; Puente, A. E. | Journal Article |
2021 | Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseases | Mencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Féliz-Matos, Leandro; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2016 | Report of the End of Second Grade Reading Test of the USAID-Leer Project | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José Armando; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
2022 | Sintomatología ansiosa en estudiantes de universidades dominicanas durante COVID-19 | Frías-Veras, Melanie P.; Guzmán Lazala, Teresa del Carmen; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
2024 | The impact of ever breastfeeding on children ages 12 to 36 months : a secondary data analysis of the standardization study of the Dominican system for evaluating early childhood development | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Peterson Elías, P. M.; Vargas de Jesús, K. M.; Castro, A. | Journal Article |
2023 | The impact of ever breastfeeding on children ages 12 to 36 months : a secondary data analysis of the standardization study of the Dominican system for evaluating early childhood development | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Peterson Elías, P. M.; Vargas de Jesús, K. M.; Castro, A. | Preprint |