OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 1-20 of 31 (Search time: 0.002 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)Type
12023Autonomía y factores interconectados en la juventud dominicanaFernández de La Hoz, Melissa Aurora; Armas Riego, Jessica; Segura Santana, Austria Mabel; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
22015Baseline report for the gender, inclusion, and safe school components of Project ReadMencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Vargas-Caminero, Yira I.Report to Funding Agency
32023Cibercondría durante la pandemia del COVID-19 : su relación con la ansiedad por salud, ansiedad rasgo y ansiedad estadoOrtega Germosén, Gianluis; Bello Castillo, Iris Elena; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
42023Cognitive decline monitoring through a web-based applicationSánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Marte-Santana, Hugo; Duñabeitia, J. A.Research Report
52017Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto LeerMencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
62018Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma españolSánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
72022Creación del Sistema de Medición de Desarrollo Infantil Dominicano (SIMEDID)Alonso , M. A.; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
82023Desarrollo de hobbies durante la pandemia del COVID-19 y su efecto sobre el bienestar subjetivo en jóvenes dominicanosBasile-Castillo, Gianni; Arvelo Paz, Victoria M.; Bello Castillo, Iris Elena; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
92017The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findingsSánchez-Vincitore, Laura, V.Conference Paper
102020Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEERSánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B.Journal Article
112021Effects of an electronic game on early literacy skillsSánchez-Vincitore, Laura, V.; Henríquez-Cross, AnalíaJournal Article
122017End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, AídaReport to Funding Agency
132021Estrategias de afrontamiento: efectos en el bienestar psicológico de universitarios durante la pandemia del COVID-19Bello Castillo, Iris Elena; Peterson Elías, Paulette Marie; Martínez Camilo, Anny Lisbeth; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
142020Estrés y estrategias de afrontamiento en docentesVeras-de Jesús, IvanovaJournal Article
152023External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic EvaluationSánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B.Journal Article
162018Habilidad lectora en adolescentes privados de libertadArias-Llorente, Melody; López Ferreira, Eva LunaJournal Article
172024La relación entre la mentalidad conspirativa y los rasgos narcisistasAmell-Castillo, Magdiel A.; Ramírez-Oliver, Joel A.; Peña-Medina, Yelsem O.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
182013Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups?Buré-Reyes, A.; Hidalgo-Ruzzante, N.; Vilar-López, R.; Gontier, J.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Pérez-García, M.; Puente, A. E.Journal Article
192021Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseasesMencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Féliz-Matos, Leandro; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
202022Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthographySánchez-Vincitore, Laura, V.; Veras-Díaz, Cledenin; Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Cubilla-Bonnetier, DanielJournal Article