OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 1-19 of 19 (Search time: 0.001 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)Type
12017Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto LeerMencía-Ripley, Aída; Ruíz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
22018Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma españolSánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
32017The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findingsSánchez-Vincitore, Laura, V.Conference Paper
42020Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEERSánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruíz-Matuk, Carlos B.Journal Article
52021Effects of an electronic game on early literacy skillsSánchez-Vincitore, Laura, V.; Henríquez-Cross, AnalíaJournal Article
62017End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, AídaReport to Funding Agency
72021Estrategias de afrontamiento: efectos en el bienestar psicológico de universitarios durante la pandemia del COVID-19Bello Castillo, Iris Elena; Peterson Elías, Paulette Marie; Martínez Camilo, Anny Lisbeth; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
82020Estrés y estrategias de afrontamiento en docentesVeras-de Jesús, IvanovaJournal Article
92018Habilidad lectora en adolescentes privados de libertadArias-Llorente, Melody; López Ferreira, Eva LunaJournal Article
102013Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups?Buré-Reyes, A.; Hidalgo-Ruzzante, N.; Vilar-López, R.; Gontier, J.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Pérez-García, M.; Puente, A. E.Journal Article
112021Psychological responses to the COVID-19 outbreak are related to trust in public institutions: Implications for management of emerging infectious diseasesMencía-Ripley, Aída; Paulino-Ramírez, Robert; Féliz-Matos, Leandro; Ruíz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
122016Report of the End of Second Grade Reading Test of the USAID-Leer ProjectSánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José Armando; Mencía-Ripley, AídaReport to Funding Agency
132022The role of sociodemographic and psychosocial variables in early childhood development: A secondary data analysis of the 2014 and 2019 Multiple Indicator Cluster Surveys in the Dominican RepublicSánchez-Vincitore, Laura, V.; Castro, A.Journal Article
142022Sintomatología ansiosa en estudiantes de universidades dominicanas durante COVID-19Frías-Veras, Melanie P.; Guzmán Lazala, Teresa del Carmen; Sánchez-Vincitore, Laura V.Journal Article
152022Universidad y cienciaMencía-Ripley, Aída; Riggio-Olivares, Giovanna; Cruz, M.; Polanco, F. A.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mejía, D.; Valenzuela González, Ana Celia; Martínez, Yuppiel F.; Rodríguez Cuevas, A.; Guerrero-Martínez, Suzana A.; Méndez Pérez, Iván E.Book Part
162015USAID-Leer Baseline ReportMencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José ArmandoReport to Funding Agency
172018Validation of the Malawi Developmental Assessment Tool for children in the Dominican Republic [preprint]Sánchez-Vincitore, Laura V.; Schaettle, P.; Castro, A.Preprint
182019Validation of the Malawi Developmental Assessment Tool for children in the Dominican Republic: Preliminary resultsSánchez-Vincitore, Laura V.; Schaettle, P.; Castro, A.Journal Article
192017Word-related N170 responses to implicit and explicit reading tasks in neoliterate adultsSánchez-Vincitore, Laura; Avery, T.; Froud, K.Journal Article