Laboratorio de Neurocognición y Psicofisiología (NEUROLAB)
OrgUnit's Researchers publications
(Departamento / Publicación del Grupo de Trabajo)
Resultados 1-20 de 23.
Fecha de publicación | Título | Autor(es) | Tipo | |
---|---|---|---|---|
1 | 2015 | Baseline report for the gender, inclusion, and safe school components of Project Read | Mencía-Ripley, Aída; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Vargas-Caminero, Yira I. | Report to Funding Agency |
2 | 2017 | Construyendo sistemas de monitoreo y evaluación eficaces para proyectos de educación: Experiencias del Proyecto Leer | Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
3 | 2018 | Creación de una colección de libros decodificables para la práctica lectora inicial en el idioma español | Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
4 | 2022 | Creación del Sistema de Medición de Desarrollo Infantil Dominicano (SIMEDID) | Alonso , M. A.; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
5 | 2023 | Desarrollo de hobbies durante la pandemia del COVID-19 y su efecto sobre el bienestar subjetivo en jóvenes dominicanos | Basile-Castillo, Gianni; Arvelo Paz, Victoria M.; Bello Castillo, Iris Elena; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
6 | 2017 | The development of decodable texts for Dominican children living in marginalized communities: Preliminary findings | Sánchez-Vincitore, Laura, V. | Conference Paper |
7 | 2020 | Efectos de una intervención de alfabetización en las habilidades lectoras del alumnado de primaria: Proyecto USAID LEER | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Molina Oliva, Sonia; Cabrera Carpio, Maritza; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
8 | 2021 | Effects of an electronic game on early literacy skills | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Henríquez-Cross, Analía | Journal Article |
9 | 2017 | End of Second Grade Reading Assessment of USAID’s Read Project: Academic Year 2016-2017 | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Martínez, Luis A.; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
10 | 2020 | Estrés y estrategias de afrontamiento en docentes | Veras-de Jesús, Ivanova | Journal Article |
11 | 2023 | External validity of a reading intervention for primary education as shown in Dominican sixth grade students performance on the National Diagnostic Evaluation | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mencía-Ripley, Aída; Veras-Díaz, Cledenin; Ruiz-Matuk, Carlos B. | Journal Article |
12 | 2018 | Habilidad lectora en adolescentes privados de libertad | Arias-Llorente, Melody; López Ferreira, Eva Luna | Journal Article |
13 | 2013 | Neuropsychological test performance of Spanish speakers: Is performance different across different Spanish-speaking subgroups? | Buré-Reyes, A.; Hidalgo-Ruzzante, N.; Vilar-López, R.; Gontier, J.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Pérez-García, M.; Puente, A. E. | Journal Article |
14 | 2022 | Reading comprehension precursors: Evidence of the simple view of reading in a transparent orthography | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Veras-Díaz, Cledenin; Mencía-Ripley, Aída; Ruiz-Matuk, Carlos B.; Cubilla-Bonnetier, Daniel | Journal Article |
15 | 2016 | Report of the End of Second Grade Reading Test of the USAID-Leer Project | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Garrido, Luis Eduardo; Aguasvivas-Manzano, José Armando; Mencía-Ripley, Aída | Report to Funding Agency |
16 | 2022 | The role of sociodemographic and psychosocial variables in early childhood development: A secondary data analysis of the 2014 and 2019 Multiple Indicator Cluster Surveys in the Dominican Republic | Sánchez-Vincitore, Laura, V.; Castro, A. | Journal Article |
17 | 2022 | Sintomatología ansiosa en estudiantes de universidades dominicanas durante COVID-19 | Frías-Veras, Melanie P.; Guzmán Lazala, Teresa del Carmen; Sánchez-Vincitore, Laura V. | Journal Article |
18 | 2024 | The impact of ever breastfeeding on children ages 12 to 36 months : a secondary data analysis of the standardization study of the Dominican system for evaluating early childhood development | Sánchez-Vincitore, Laura V.; Cubilla-Bonnetier, Daniel; Valdez, M. E.; Jiménez, A.; Peterson Elías, P. M.; Vargas de Jesús, K. M.; Castro, A. | Journal Article |
19 | 2023 | Unequal literacy development and access to online education in public versus private Panamanian schools during COVID-19 pandemic | Cubilla-Bonnetier, Daniel; Grajales-Barrios, M.; Ortega-Espinosa, A.; Puertas, L.; de León Sautú, N. | Journal Article |
20 | 2022 | Universidad y ciencia | Mencía-Ripley, Aída; Riggio-Olivares, Giovanna; Cruz, M.; Polanco, F. A.; Sánchez-Vincitore, Laura V.; Mejía, D.; Valenzuela González, Ana Celia; Martínez, Yuppiel F.; Rodríguez Cuevas, A.; Guerrero-Martínez, Suzana A.; Méndez Pérez, Iván E. | Book Part |